Dodano 06/06/2017

Polski dom dla Azjaty

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp:

W ostatnich kwartałach rosło zainteresowanie cudzoziemców mieszkaniami na naszych osiedlach. Są dwie grupy nabywców. Pierwsza to mieszkańcy Europy Zachodniej. Poszukują okazji inwestycyjnych, czyli mieszkań na wynajem. Najczęściej interesują ich lokale o powierzchni od 25 do 40 mkw. zlokalizowane w centrach miast. Drugą grupą są osoby pochodzące z Ukrainy, które znalazły stałą pracę w największych miastach Polski i nabywają mieszkania docelowe - dwu- i trzypokojowe na osiedlach na obrzeżach miast.

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord:

Cudzoziemcy interesują się naszym rynkiem nieruchomości. Najczęściej są to inwestorzy i klienci indywidualni z Ukrainy. Najbardziej atrakcyjne dla tej grupy nabywców są mieszkania o powierzchni 50-60 mkw. lub lokale czteropokojowe o metrażu do 120 mkw. w warszawskim Wilanowie. Tego typu lokale oferujemy w inwestycji Brzozowy Zakątek. Ceny mieszkań zaczynają się od 7 tys. zł za mkw.

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom:

W ostatnich latach obserwujemy znaczny wzrost zainteresowania zakupem mieszkań przez klientów z zagranicy. Głównie są to pracownicy dużych korporacji, którzy decydują się osiedlić we Wrocławiu na stałe. Coraz większy procent wśród nich stanowią obywatele Ukrainy.

Według różnych szacunków we Wrocławiu jest ich ponad 60 tys. To duży impuls, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż nowych mieszkań, jak i najem. Otwarty rynek pracy, miasto przyciągające swoją ofertą nowych mieszkańców, stała stopa zwrotu i konkurencyjne ceny nieruchomości w porównaniu z Zachodem powodują, że rośnie zainteresowanie zakupami w celach inwestycyjnych. Podobnie jak klienci z Polski, zagraniczni inwestorzy poszukują mieszkań w dobrych lokalizacjach, o funkcjonalnych rozkładach.

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic:

We wszystkich naszych inwestycjach część mieszkań kupują cudzoziemcy. Głównie są to Ukraińcy, Rosjanie i osoby przyjeżdżające z Azji. Głównie na własne potrzeby kupują mieszkania trzy, czteropokojowe i większe lokale. Cudzoziemcy najbardziej interesują się naszymi mieszkaniami w Warszawie.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest:

Nasze inwestycje, zlokalizowane w dobrych punktach Warszawy, cieszą się zainteresowaniem inwestorów i klientów indywidualnych z zagranicy. Najczęściej są to obywatele Ukrainy, ale zdarzają się również obywatele innych krajów. Interesują się zarówno mniejszymi jak i większymi lokalami.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska:

Cudzoziemcy najczęściej są zainteresowani ofertą w naszej inwestycji Apartamenty Marymont w Warszawie. Mamy klientów z krajów anglojęzycznych. Pojawiają się także inwestorzy z krajów azjatyckich.

Yael Rothschild, prokurent Mill-Yon Gdańsk:

Zdecydowana większość naszych klientów to Polacy. Nabywcy zagraniczni kupują u nas mieszkania bardzo rzadko. Część mieszkań zakupili cudzoziemcy na stałe mieszkający w Polsce.

Marcin Liberski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Atlas Estates:

W inwestycjach ConceptHouse Mokotów i Capital Art Apartments mieszkania kupowali także cudzoziemcy. Również powstające warszawskie osiedle Apartamenty Krasińskiego II wzbudza zainteresowanie obcokrajowców. Warszawa w ostatnich latach stała się atrakcyjnym miejscem do życia i wiele osób przeprowadziło się tutaj, aby podjąć pracę, czego efektem jest zakup mieszkań.

Ewelina Krosta, reprezentująca WAN:

Mamy wielu klientów z zagranicy, szczególnie z Ukrainy. Upodobania są bardzo różne. Tacy nabywcy najczęściej zawierają transakcje gotówkowe.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service:

Poza polskimi klientami mamy także klientów zza wschodniej granicy. Zwykle wybierają dwupokojowe mieszkania blisko uczelni lub miejsca pracy.

Jerzy Kłeczek, specjalista ds. marketingu w Activ Investment:

Wiele naszych mieszkań kupują klienci z Ukrainy, którzy są zainteresowani głównie zakupem mieszkań o powierzchni do 36 mkw., zarówno dla siebie, jak i pod wynajem. Jeżeli za osoby z zagranicy uznamy także Polaków mieszkających i pracujących w innych krajach, to są to klienci, którzy najczęściej kupują większe mieszkania na własne potrzeby.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding:

Większość naszych klientów to rodzimi inwestorzy, którzy często decydują się na lokowanie kapitału w ekskluzywnych nieruchomościach. Interesuje ich atrakcyjna lokalizacja. Na ich celowniku są inwestycje jak np. Hanza Tower w Szczecinie, apartamenty premium na bliskiej Woli w Warszawie.

Więcej na: rp.pl

Czytaj również

Czytaj więcej

Zobacz również